Zakupy

Zakupy w sieci

Robienie zakupów stacjonarnie nadal dla wielu osób jest podstawowym sposobem zaopatrywania się w niezbędne produkty, jednak na przestrzeni ostatnich lat coraz większą popularnością cieszą się zakupy online. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i ma do zaoferowania coraz to nowe możliwości.

Jeszcze kilkanaście lat temu zakupy w Internecie stanowiły swego rodzaju ciekawostkę, a nie codzienność. Ich udział w rynku sprzedaży był bardzo znikomy, czemu trudno się dziwić ze względu na nieufność, z jaką podchodzi się zazwyczaj do nowości. W ostatnich kilku latach sytuacja zmieniła się jednak drastycznie i dla wielu osób zakupy internetowe stanowią podstawowy sposób nabywania dóbr i usług.

W 2006 roku na polskim rynku funkcjonowało jedynie 3 tysiące sklepów internetowych. W 2008 roku było ich już 4500 tysiąca, a w 2010roku – 10 tysięcy. Obecnie szacuje się, że polski internetowy rynek sprzedażowy składa się z około 20 tysięcy sklepów. Wartość e-handlu w 2014 roku wyniosła 30 miliardów złotych (źródło: https://www.brandbank.com/pl/aktualnosci/e-handel-podbija-polske-wartosc-sektora-wciaz-rosnie/).

Specjaliści twierdzą, że polski rynek e-commerce wykazuje już pewne nasycenie w kwestii sklepów internetowych. Nowych punktów sprzedaży online powstaje coraz mniej, wiele z istniejących znika.

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *