Kierownik do Spraw Zakupów jest stanowiskiem bardzo rozbudowanym i wymaga wszechstronnej wiedzy. Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należy nie tylko zarządzanie procesem zakupowym, ale także zespołem pracowników całego działu. Dobry Kierownik ds. Zakupów posiada umiejętność analitycznego myślenia i planowania, zdolności komunikacyjne i negocjacyjne oraz wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
Preferowane jest wykształcenie wyższe o specjalizacji związanej z ekonomią, logistyką czy zarządzaniem. Pracodawcy poszukują osób o wszechstronnej wiedzy i rozbudowanych zdolnościach. Zrozumienie całych procesów zakupowych wymaga dodatkowej wiedzy z zakresu zagadnień informatycznych, logistycznych oraz prawnych. Największym atutem jest doświadczenie. Liczy się ilość przepracowanych lat na podobnym stanowisku, dużo bardziej niż znajomość samej branży. W oczach rekrutera dwa, trzy lata doświadczenia to absolutne minimum.
Niezbędna jest także perfekcyjna znajomość języka angielskiego, zwłaszcza kiedy pracuje się w środowisku międzynarodowym. Poza angielskim dobrze jest znać inne języki obce, taka znajomość jest dodatkowym atutem.
Najważniejsze jest dobre planowanie i zdolności negocjacyjne
Na pewno bardzo przydają się w pracy na tym stanowisku 🙂