Czy warto brać udział w szkoleniach rozwojowych?

Kierownik zakupów, jak każdy kierownik, powinien dbać o stały rozwój swoich kompetencji. Nieorientowanie się w nowinkach z branży, brak znajomości technik zarządzania oraz innej niezbędnej wiedzy powoduje, że kierownik może z łatwością wypaść z rynku pracy. Szczególnie, że wielu młodych ludzi z chęcią przejęłoby jego stanowisko.

Jakie są powody, dla których kierownik zakupów powinien brać udział w szkoleniach rozwojowych?

Szkolenia to doskonały moment na poprawienie swoich umiejętności. Kierownik zakupów może dowiedzieć się z nich, jakie są najnowsze metody w zarządzaniu zespołem. Powinien więc od czasu do czasu udać się na szkolenie z zakresu kompetencji miękkich, które zdecydowanie pozwolą mu polepszyć relacje panujące w zespole. Lepsza komunikacja zawsze przekłada się na lepsze wyniki pracy całego zespołu. Takie szkolenia mogą również pomóc kierownikowi rozwinąć się w sferze osobistej.

Kierownik zakupów powinien jednak wziąć udział również w szkoleniach bardziej merytorycznych, nastawionych bezpośrednio na realia pracy w dziale zakupów. Warto, aby zainteresował się tymi, które przedstawiają specyficzne narzędzia pracy kierownika. Mogą być to programy ułatwiające zarządzanie lub metodyki zarządzania. Zapoznanie się z takimi obszarami, na pewno pomoże kierownikowi poprawić efektywność pracy nie tylko swojej, ale również całego zespołu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *