Kierownik zakupów, jak każdy kierownik, powinien dbać o stały rozwój swoich kompetencji. Nieorientowanie się w nowinkach z branży, brak znajomości technik zarządzania oraz innej niezbędnej wiedzy powoduje, że kierownik może z łatwością wypaść z rynku pracy. Szczególnie, że wielu młodych ludzi z chęcią przejęłoby jego stanowisko.
Jakie są powody, dla których kierownik zakupów powinien brać udział w szkoleniach rozwojowych?
Szkolenia to doskonały moment na poprawienie swoich umiejętności. Kierownik zakupów może dowiedzieć się z nich, jakie są najnowsze metody w zarządzaniu zespołem. Powinien więc od czasu do czasu udać się na szkolenie z zakresu kompetencji miękkich, które zdecydowanie pozwolą mu polepszyć relacje panujące w zespole. Lepsza komunikacja zawsze przekłada się na lepsze wyniki pracy całego zespołu. Takie szkolenia mogą również pomóc kierownikowi rozwinąć się w sferze osobistej.
Kierownik zakupów powinien jednak wziąć udział również w szkoleniach bardziej merytorycznych, nastawionych bezpośrednio na realia pracy w dziale zakupów. Warto, aby zainteresował się tymi, które przedstawiają specyficzne narzędzia pracy kierownika. Mogą być to programy ułatwiające zarządzanie lub metodyki zarządzania. Zapoznanie się z takimi obszarami, na pewno pomoże kierownikowi poprawić efektywność pracy nie tylko swojej, ale również całego zespołu.