Czym się zajmuje kierownik zakupów?

Zakup materiałów w korzystnej cenie, dobrej jakości, dostarczenie ich w odpowiedniej ilości na czas w miejsce przeznaczenia. Wydaje się to łatwym zadaniem jednak w rzeczywistości jest to praca, która wymaga zdolności logistycznych, komunikacyjnych oraz umiejętności pracy pod presją czasu. Z jakimi zadaniami ponadto musi mierzyć się na co dzień kierownik zakupów?

Zakres obowiązków kierownika zakupów jest bardzo podobny niezależnie od profilu działalności firmy. Najogólniej można powiedzieć, że zajmuje się on zakupami w firmie. Nie jest to jednak tak proste, jak z pozoru mogłoby się wydawać. Umiejętność wyszukiwania oraz analizowania atrakcyjności ofert to ciągła praca, która opiera się na poszukiwaniach dobrych dostawców dla firmy. Jednocześnie ważne są umiejętności negocjacyjne. Warunki dostawy, cena, czy uzyskanie towaru w jak najwyższej jakości to podstawowe zadania na tym stanowisku.

Kierownik zakupów nie tylko musi na czas zamówić niezbędny towar. Jednocześnie musi dopilnować, by dotarł on na miejsce w wyznaczonym terminie, a dostawa zgadzała się z zamówieniem. Jest to praca, która wymaga umiejętności logistycznych, sprawnego działania oraz kontrolowania wykonania planu. Warto również pamiętać, że bardzo ważne jest utrzymywanie dobrych relacji z kontrahentami oraz dostawcami, które mają wpływ na działanie firmy w momentach kryzysowych.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *