Informacje podstawowe

Kierownik ds. zakupów jest osobą, która nadzoruje pracę działu zakupów i zaopatrzenia. Osoba zatrudniona na tym stanowisku pracy odpowiada za wszystkie sprawy administracyjno-wykonawcze  związane z pozyskiwaniem surowców i produktów niezbędnych do sprawnego funkcjonowania firmy. Wśród głównych obowiązków tego pracownika znaleźć można:

  • koordynację oraz k1ontrolę doboru dostawców,
  • prowadzenie negocjacji handlowych,
  • utrzymywanie dobrych relacji z kluczowymi dostawcami,
  • analiza warunków handlowych i rozwoju rynku dostawców,
  • nadzór nad podległym personelem,
  • dokonywanie zakupu materiałów niezbędnych do funkcjonowania firmy,
  • zawieranie umów i kontraktów,
  • opiniowanie wykonywania zleceń eksportowych i planów produkcyjnych.

Osoba zatrudniona na stanowisku kierownika powinna posiadać wykształcenie wyższe, najlepiej techniczne lub ekonomiczne oraz posiadać bardzo dobrą znajomość języka angielskiego oraz obsługi komputera. Dużym atutem w procesie rekrutacyjnym będzie kilkuletnie doświadczenie zawodowe w dziale zakupów, zaopatrzenia lub logistyki oraz doświadczenie w kontaktach z dostawcami i negocjowaniu kontraktów. Ważną kwestią jest również wiedza z zakresu procesów nowoczesnej produkcji i umiejętność kierowania kapitałem ludzkim.

Miejscem pracy kierownika jest biuro oraz od czasu do czasu praca w terenie (spotkania z dostawcami i kontrahentami). Praca kierownika jest zajęciem umysłowym, samodzielnym, pod nadzorem. Występuje duża stresogenność pracy, jako, że zajęcie wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z innymi osobami. Pracownik ten ma możliwość awansu zawodowego np. na dyrektora działu zakupów czy dyrektora logistyki.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *