Głównym celem stanowiska kierownika, kierownik ds. zakupów Gliwice, jest nadzór nad całokształtem spraw związanych z dokonywaniem zakupów materiałowych.
Do podstawowych obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku należą:
- nadzór nad podległym personelem;
- dokonywanie zakupów materiałów niezbędnych do funkcjonowania firmy;
- koordynacja dostaw z potrzebami zakładu;
- zawieranie umów i długoterminowych kontraktów z dostawcami;
- poszukiwanie nowych dostawców;
- opiniowanie wykonania zleceń eksportowych i planów produkcyjnych;
Najważniejsze kompetencje zawodowe to z kolei:
- świadomość kosztowa;
- umiejętności organizacyjne;
- umiejętność zarządzania budżetem;
- umiejętność kierowania kapitałem ludzkim;
- umiejętności biznesowe;
- znajomość zagadnień dystrybucji i logistyki;
- wiedza o zarządzaniu i administracji;
- zdolności organizacyjne;
- inicjatywa / przedsiębiorczość.
Na najczęściej spotykane wymagania rekrutacyjne składają się:
- wykształcenie wyższe;
- kilkuletnie doświadczenie w dziale zakupów lub zaopatrzenia na kierowniczym stanowisku;
- doświadczenie w kontaktach z dostawcami, w negocjowaniu kontraktów.