Kierownik ds. zakupów Warszawa ma obowiązek posiadać wszelkie kompetencje zawodowe, jakie przydają się w zarządzaniu działem zakupów oraz pracują na dobre imię zatrudniającej go firmy.
WIEDZA – kierownik zna i rozumie w zawansowanym stopniu fakty, teorie i metody związane z zarządzaniem działem zakupów, a w szczególności zna:
- zasady i przepisy BHP, ochrony ppoż., ergonomii, ochrony środowiska w zakresie zarządzania działem zakupów;
- wymagania dotyczące ochrony danych osobowych;
- procedury i regulaminy wewnętrzne przedsiębiorstwa;
- procesy w przedsiębiorstwie;
- metody i narzędzia tworzenia strategii zakupowych;
- funkcje zarządzania;
- systemy motywacji;
- zasady doboru szkoleń;
- zasady obsługi komputera i urządzeń biurowych.
UMIEJĘTNOŚCI – kierownik wykonuje złożone zadania zawodowe oraz rozwiązuje nietypowe problemy w zakresie:
- zarządzania działem zakupów, w szczególności potrafi:
- przestrzegać zasad i przepisów BHP, ochrony ppoż., ergonomii, ochrony środowiska w zakresie zarządzania działem zakupów;
- przestrzegać wymagań ustawowych dotyczących ochrony danych osobowych;
- przestrzegać procedur i regulaminów w przedsiębiorstwie;
- analizować i interpretować procesy w przedsiębiorstwie (w tym szczegółowo proces zakupów);
- planować i organizować pracę działu zakupów;
- dobierać metody i narzędzia tworzenia strategii zakupowych;
- porównywać osiągane wyniki z planowanymi;
- oceniać pracowników;
- stosować różne techniki motywacji;
- dobierać rodzaje i zakres szkoleń dla pracowników, aby umożliwić ich rozwój;