Podstawowy zakres obowiązków

4Każdy kierownik ds. zakupów zatrudniony w firmie obracającej się w danej branży produkcyjnej ma swój własny, indywidualny zakres obowiązków, który dotyczy tylko i wyłącznie jego stanowiska. Zadania zawodowe w tym zawodzie są zazwyczaj dość podobne, jednak często mają w sobie kilka ważnych elementów, których nie sposób spotkać w innych firmach. Wszystko zależy od tego gdzie pracuje kierownik ds. zakupów Wałbrzych, jakiej wielkości jest zatrudniająca go firma oraz czym się zajmuje. Do podstawowych i najbardziej ogólnych zadań zawodowych kierownika należą:

  • budowanie i realizowanie polityki zakupów według przyjętych założeń,
  • nadzorowanie terminowości zamówień,
  • prowadzenie negocjacji cen w transakcjach zakupowych,
  • kształtowanie standardów i procedur w dziale zakupów,
  • utrzymywanie kontaktów z kluczowymi dostawcami w zakresie realizacji zamówień,
  • optymalny wybór dostawców,
  • określanie terminów płatności,
  • zarządzanie łańcuchem dostaw,
  • analizowanie krajowego i międzynarodowego rynku dostaw w celu znalezienia alternatywnych źródeł dostaw,
  • analiza danych i tworzenie planu redukcji kosztów,
  • optymalizacja kosztów,
  • zapewnianie wsparcia technicznego i organizacyjnego dla wszystkich działów w zakresie dokonywanych zakupów,
  • zarządzanie podległym zespołem.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *